Gimnazjum im. A. Chodyńskiego w Cekwie-Kolonii 2012/2013

2 EDYCJA


Dyrektor:
Małgorzata Muchlewicz

Szkolny Lider Projektu:
Aldona Marciniak

 

II edycja projektu e-Szkoła –„Moja Wielkopolska” rozpoczęła się 03.12.2012r. i trwwała do 31.05.2013r. 


Oto tematy projektów, które będą realizowane w II edycji:

- "Majsterklepki - o pracy, planowaniu i wiedzy wykorzystaniu" -opiekun p. Beata Papiewska-Haberman

-"Łaziki - czyli poszukiwacze ciekawych miejsc w regionie" -opiekun p. Jakub Przybył

-"Świat, którego nie znamy, czyli umysł bez tajemnic" -opiekun p. Jolanta Stasiak-Dróżdż.


"Łaziki" - czyli poszukiwacze ciekawych miejsc w regionie | Jakub Przybył

 

"Łaziki" czyli poszukiwacze ciekawych miejsc w regionie to projekt edukacji regionalnej, realizowany przez uczniów klasy II i III Gimnazjum im. A. Chodyńskiego w Cekowie-Kolonii. Głównym założeniem projektu jest sprawdzenie poziomu atrakcyjności turystycznej Gminy Ceków-Kolonia i perspektyw rozwoju turystyki w najbliższym okresie. Uczniowie odwiedzają i opisują ciekawe miejsca w regionie, decydujące o jego atrakcyjności turystycznej: zabytki, zespoły przyrodnicze, spotkania z ciekawymi ludźmi. Projekt ma na celu także przybliżenie uczniom ich małej ojczyzny po to, aby mogli się z nią utożsamiać i identyfikować oraz wzbudzać poczucie "bycia u siebie". Najważniejszym przedsięwzięciem zrealizowanym przez naszą grupę było zaprojektowanie i wykonanie - w formie makiety na styropianie- szlaku turystycznego wiodącego przez najbardziej atrakcyjne krajobrazowo rejony wokół Cekowa. Oprócz tego młodzież przygotowywała prezentacje o swoich miejscowościach i o ukształtowaniu powierzchni regionu.
 
 

"Majsterklepki" - o pracy, planowaniu i wiedzy wykorzystaniu | Beata Papiewska-Haberman

 

Potrafią zrobić "coś z niczego" -nie ma dla nich nic trudnego!

Ogólną korzyścią, jaką przyniosła realizacja naszego projektu, będzie własnoręczne wykonanie przez gimnazjalistów nadstawek na szafki. Nadstawki  zrobione były z drewna i będą miały różne kształty. Zaletą ich jest nie tylko dekoracyjność ale także funkcjonalność. Mogą   być one wykorzystane jako tablice ogłoszeń lub gazetki ścienne. Realizując cel główny uczniowie osiągneli satysfakcję z wykonanej pracy, nauczyli się i dowiedzieli wielu rzeczy na temat stolarstwa i o sobie. Wykorzystali własne umiejętności, co wpłynęło na wzrost poczucia ich własnej wartości.

 


Świat, którego nie znamy, czyli umysł bez tajemnic | Jolanta Stasiak-Dróżdż


Projekt w swoich założeniach posiada bardzo istotną kwestię: swoboda w wyborze tematów, zainteresowania i kreatywność uczniów. Nauczyciel nie przeszkadza, a towarzyszy w samodzielnym zdobywaniu wiedzy. Uczniowie wypowiadali się na temat swoich umiejętności, predyspozycji i pasji. Okazało się, iż podczas rozmowy uświadomili sobie, jak wiele potrafią, jak wiele ich interesuje i jak wiele chcieliby się nauczyć. Dziewczęta i chłopcy proponowali tematy, zagadnienia, którymi chcieliby się zająć. Biorąc pod uwagę swoje potrzeby poznawcze i predyspozycje określili obszar działania. Po dyskusji wyłonione zostały zagadnienia, którymi uczniowie jako grupa chcieli się zająć. Ostatecznie sformułowali temat projektu: "Świat, którego nie znamy, czyli umysł bez tajemnic." Swoje działania zaplanowali wielotorowo poruszając się w kilku dziedzinach wiedzy. Twórczo podeszli zarówno do planowania, jak i realizacji zadań oraz ich dokumentowania. Osiągnęli wytyczone cele.