Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego   (kliknij aby pobrać)

Deklaracja dostępności 

 

Deklaracja dostępności

Szkoły Podstawowej im. Adama Chodyńskiego w Cekowie-Kolonii

Deklaracja dostępności Deklaracja Dostępności wykonana została na podstawie art. 12 pkt 7 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. poz. 848), dalej zwanej „ustawą o dostępności cyfrowej” w związku z wdrożeniem WCAG 2.1. Celem publikacji Deklaracji Dostępności jest umożliwienie zapoznania się z informacjami dotyczącymi dostępności Szkoły Podstawowej w Kosmowie. Deklaracja dostępności spełnia wymagania zawarte w art. 5 ustawy o dostępności cyfrowej i jest w pełni dostępna cyfrowo.

 

WSTĘP

Szkoła Podstawowa im. Adama Chodyńskiego w Cekowie-Kolonii zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: https://zscekowkolonia.superszkolna.pl

Data publikacji strony internetowej: 18.11.2014r.

Data ostatniej istotnej aktualizacji:   21.03.2020r.

 

STATUS POD WZGLĘDEM ZGODNOŚCI Z USTAWĄ

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

a)       filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,

b)      mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,

c)       dokumenty PDF nie są dokumentami edytowalnymi,

d)      część plików  nie  jest  dostępnych częściowo cyfrowo lub w całości, bo zostały opublikowane przez wejściem w    życie ustawy o dostępności publicznej,

e)      nie wszystkie obrazy (zdjęcia) dodane do treści strony posiadają tekst alternatywny pozwalający zapoznać się z      treścią obrazu.

f)        brak opisów zdjęć, tekstu alternatywnego dla czytników obsługiwanych przez osoby niepełnosprawne.

g)       niektóre zamieszczone informacje w postaci załączników z uwagi na charakter informacji jaki jest niezbędny do  opublikowania informacji, ze względu na swój format wymagają zewnętrznych narzędzi ułatwiających ich                dostępność.

SKRÓTY KLAWISZOWE

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiszowych przeglądarki.

PRZYGOTOWANIE DEKLARACJI W SPRAWIE DOSTĘPNOŚCI

1.       Deklarację sporządzono dnia:  2021-03-22.

2.       Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

3.       Data ostatniego przeglądu deklaracji: 20 lutego 2025

INFORMACJE ZWROTNE I DANE KONTAKTOWE

1.       W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z Dyrektorem Szkoły Małgorzatą Muchlewicz, adres e-mail: spcekow@cekow.pl

2.       Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 734 409 004.

3.       Wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargi na brak zapewnienia dostępności można składać:

a)       pisemnie za pośrednictwem poczty - na adres: Szkoła Podstawowa im. Adama Chodyńskiego w Cekowie-Kolonii,    Ceków-Kolonia 2, 62-834 Ceków,

b)      osobiście – u Dyrektora Szkoły Podstawowej im. Adama Chodyńskiego w Cekowie-Kolonii,

c)       za pomocą poczty elektronicznej - na adres: spcekow@cekow.pl

4.       Każdy ma prawo:

a)       zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,

b)      zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,

c)       wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

5.       Żądanie musi zawierać:

a)       dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem,

b)      wskazanie strony internetowej lub elementu strony, której dotyczy żądanie,

c)       wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem,

d)      wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej    informacji niedostępnej.

6.       Procedura wnioskowo-skargowa:

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej, elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej.

W przypadku odmowy wnoszący żądanie może złożyć skargę z zastosowaniem przepisów z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2018r. poz. 2096 oraz z 2019r. poz. 60 i 730.)

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich www.rpo.gov.pl.

DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA

1. Teren szkoły jest ogrodzony, można wejść korzystając z dwóch furtek i wjechać pojazdem przez bramę znajdującą się po prawej stronie od furtek.

2. Do szkoły należy budynek, sala gimnastyczna oraz kompleks boisk „Orlik”.

3. Korytarze pozbawione są barier architektonicznych (progów, stopni itp.) utrudniających poruszanie się po szkole osobom niepełnosprawnym.

4. Budynek szkoły jest jednokondygnacyjny, do którego prowadzą 4 wejścia ze schodami:

a)       przy wejściu głównym od strony szosy są 3 stopnie (wysokość-14 cm, głębokość- 32 cm).

b)      od strony parkingu jest 5 stopni (wysokość- 14 cm, głębokość 39 cm) z barierkami zabezpieczającymi oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych,

c)       od strony boiska „Orlik” są 3 stopnie,  (wysokość- 14 cm, głębokość 35 cm)  oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych z barierkami zabezpieczającymi,

d)      przy wejściu dla klas edukacji wczesnoszkolnej jest 5 stopni,  (wysokość- 14cm, głębokość 39 cm) zabezpieczone    barierkami.

5. Przy drzwiach umieszczone są dzwonki, które umożliwiają sygnalizowanie potrzeby wejścia do szkoły.

6. Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi.

7. Do szkoły można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

8. Przy wejściu umieszczono informację o rozkładzie pomieszczeń.

9. W szkole dostępna jest toaleta dla osób niepełnosprawnych.

10. Przed budynkiem szkoły jest parking, na którym wyznaczono  miejsce parkingowe dla pojazdu osoby niepełnosprawnej, z którego chodnikiem bez przeszkód architektonicznych można dotrzeć do szkoły.

11. Nie można skorzystać z tłumacza języka migowego dlatego nie istnieje możliwość obsługi osób słabosłyszących/niesłyszących w języku migowym. Brak informacji dotykowej/głosowej.

12. Szkoła nie posiada aplikacji mobilnej.

13. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.